Home

Tuesday 3 April 2012

Va-Va-Vanilla

I have always been a huge fan of candles, I love how the little flame instantly adds warmth and coziness to a home. My mom always used to have candles in our apartment in Paris and I seem to have carried the habit over to Montreal.  While scented candles are always pleasant, I am not a huge fan of scents like Pineapple Punch or Country Apple. Vanilla is my favorite fragrance, but I find most vanilla candles smell like plastic. Fortunately for me, this weekend I walked into Mercer and was welcomed by the amazing scent of vanilla coming from a Lucia n°9  candle.  I immediately bought a bunch and will go back for more as soon as my stock runs out!

J'ai toujours aimé la chaleur et l'intimité qu'une bougie crée dans une maison.  Ma mère avait toujours plusieurs chandelles allumées dans l'appartement à Paris et ça semble être une habitude que j'ai traînée avec moi jusqu'à Montréal.  Je trouve les bougies parfumées bien comme idée, mais je n'ai pas encore trouvé un parfum qui me plait. J'aime beaucoup la vanille, mais je trouve que la plupart des bougies ayant ce parfum sentent le plastique. Samedi, je suis rentrée dans la boutique Mercer et j'étais ravie de respirer une douce odeur de vanille  venant d'une chandelle Lucia n°9, j'en ai acheté plusieurs et cette belle senteur parfume  mon salon depuis trois jours.


No comments:

Post a Comment